lördag 13 oktober 2012

Dumlecupcakes och massa stress

Jag skulle ha uppdaterat igår men inget gick som jag ville.
Pappa skulle hämta cupcakes, macarons och chokladflarn. Han skulle komma mellan två och tre.

Dumlecupcakes med vaniljfrosting
Jag hade förberett allt till torsdagen så jag skulle kunna spritsa muffinsarna, fylla macaronsen och baka flarnen. Jag tar fram smörkrämen ur kylen, tinar den så att den ska gå att vispas. Tror att den är mjuk och sätter igång assistenten. Den smäller och låter och flyger svarta plastbitar ner i smörkrämen. Det var en liten klump i mitten som inte var tinad så maskinen fastnade på den. Det är bara slänga allt. Jag börjar om med en ny smörkräm och inget funkar, jag får bara inte till det. Jag inser att det är bara ge upp för ikväll, gå ut och handla mer i morgon och göra marmeladfyllning till macaronsen i stället. Det blev iofs väldigt gott tycker jag. Smaken blev lite renare än när man har bär i smörkräm.

Så igår började jag fixa så fort jag vaknade. Jag bakade flarn och fyllde de med choklad. Det blev riktigt lyckat. Jag satte igång en white fluffy frosting men upptäcker att den är för rinnig för att spritsa. Jag skickar ner lite smör och gör mer än swiss meruenge buttercream. Ställer den i kylskåpet och springer ut med hund och unge så dom inte ska vara uttråkade och hunden behövde ju kissa. Väl inne upptäcker jag att smörkrämen fortfarande inte är bra, ner med lite mer smör och lite mer vanilj. Nu är den bra :) Spritsar cupcakesen och dekorerar med blommor. Pappa ringer typ tio minuter senare och säger att han snart kommer och hämtar grejerna. Det är bra tajming :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar