lördag 20 oktober 2012

Slott till 2-åring

I måndags frågade en kompis till mina föräldrar om jag kunde göra en tårta till hennes detters 2-års kalas. Självklart säger jag ja trots att det är lite kort tid eftersom jag dessutom gjorde bamsetårtan. Hon ville ha vanilj och choklad men jag fick lägga upp det hur jag ville. Desutom ville hon ha något på temat snöprinsessa eftersom lilla Emmy föddes när första snön föll. Det tyckte jag var så fint.
I mitt huvud hade jag en vacker tårta i form av ett sagoslott. I verkligheten blev det ett okej slott. I början fick jag inte till det men med lite hjälp av min sambo så kände jag mig ändå nöjd.
Ni får ursäkta den dåliga bilden. Stresstog en bild med telefonen precis innan den hämtades.

Slotts tårta
Choklad och vaniljbottnar med mjölkchokladganache och vaniljkräm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar