måndag 12 november 2012

Limebiscotti

Jag vet att det var ett tag sedan jag uppdaterade bloggen men vi har legat sjuka i en vecka med både det ena och det andra. Men nu är jag iallfall på benen igen.

Jag började med att baka biscotti. Jag hade i lite lime för att jag tycker det blir så fräscht när man tillsätter citrus och det var det enda jag hade hemma.
Receptet hittade jag på kokaihops mobilapp. Jag tyckte smeten blev för kladdig men dom smakade jättegott.

Limebiscotti
4,5 dl vetemjöl
50 g smör
2 dl socker
1 tsk bakpulver
2 ägg
2 dl sötmandel
skal och saft av 2 lime

Rosta mandlarna i torr stekpanna. Hacka de grovt. 
Blanda allt utom mandeln. Nyp ihop smeten tills det går ihop till en deg och tillsätt sedan mandeln.
Ta upp degen på bakbord och forma till tre längder. Baka i 200 grader i 20 min.
Låt svalna och skär i sneda skivor. Torka i 50 grader i ca en timma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar