onsdag 17 april 2013

Tävling hos allt för föräldrar och Odense

Nu är jag med och tävlar om resecheckar. Det är allt för föräldrar och odense som arrangerar tävlingen.
Odense har kommit med färdiga kaksmetar som man spritsar ut på en plåt och efter 15 minuter har du hembakade kakor. Supersmart. Tävlingen går ut på att baka med någon av smetarna och dekorera efter tycke.
Jag valde odenses kokostoppar som jag bakade ut som whoopie pies och fyllde med hemlagad ananas curd.
Jag blev förvånad över hur goda kokostopparna blev och med ananas till det blev det himmelskt :)
Det smakar tropisk sommar.

Snälla klicka på länken så jag får poäng. Vill ni vara med i tävlingen får ni gärna gå in och anmäla er via min länk :)
http://www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/19443

Receptet på ananas curden kommer här:

Ananas curd

1½ dl socker
3 msk majsstärkelse
2½ dl ananaspuré (en ananas på ca 850g)
55g smör
3 msk citronsaft (ca 1 citron)
6 äggulor, lätt vispade

Vispa ihop socker, majsstärkelse, ananas, smör och lime i en bred kastrull.
Koka upp på medeltemp under konstant omrörning tills det tjocknar.
Blanda ner lite av blandningen i äggulorna för att jämna ut temperaturen.
Häll ner äggulorna i kastrullen och koka i 2 min. Rör hela tiden.
Passera genom en sil och täck med plast. Kyl övernatten i kyl.
Går att frysa. Håller bara några dagar i kylen.


Receptet är omgjort från ett annat recept jag hittade med mango. Vill ni hellre göra med det tar ni två stora mogna mango och gör precis som vanligt.
Orkar man inte göra egen curd kan man ju alltid köpa färdig citroncurd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar