lördag 7 september 2013

Bröllopstårta

Idag gifter sig Malin med sin Johan. Jag och Malin har varit vänner sen vi var typ 13-14 år och när vi var 17 år satt vi nästan ihop. Vi var jämt med varandra eller pratade i telefon :)
När jag träffade min sambo började vi glida ifrån varandra och vi har inte haft så mycket kontakt dom senaste åren men trots det klassar jag henne som en av mina viktigaste vänner.
Jag har inte träffat Johan så mycket men han är lätt att tycka om och det är tydligt att dom är som gjorda för varandra. Även om jag är lite avundsjuk på att hon ska gifta sig så är jag otroligt glad för deras skull.

Det blir ett litet intimt bröllop med bara den närmsta familjen och det känns så otroligt mycket Malin. Jag är så tacksam för att jag fick delta i deras bröllop med hjälp av tårtan och jag hoppas verkligen att deras dag blir allt dom hoppats på och mer.
Bröllopstårta
Wedding cake

Edible roses


edible ivy


red rose

gumpaste rose

bröllopstårta


Tårtan består av vaniljbottnar med limecurd och jordgubbsmousse. Den är spacklad med vit chokladganache och täckt med mmf (sockerpasta gjord på marshmallows) Dekorationerna är gjorda i gumpaste.

Jag valde att använda färska jordgubbar för jag tycker smaken blir renare och det känns lyxigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar